גם פרגולות צריך לנקות ולתחזק

צריכים פוליש לרצפה?
ניקיון לפני מעבר דירה? ניקיון אחרי שיפוץ?
רוצים ניקיון יסודי במחיר אטרקטיבי?

גם פרגולות צריך לנקות ולתחזק

הפרגולה היא תוספת נהדרת שהופכת כל חצר או מרפסת לפינה מזמינה ולמוקד משפחתי למנוחה ואירוח. הפרגולות עמידות וחזקות לאורך זמן אך מכיוון שהן חשופות לפגעי מזג האוויר, צוברות אבק שנישא ברוח וחשופות לנזקים של בעלי כנף חשוב לשמור על תחזוקה שוטפת וניקיון יסודי מדי כמה שנים.

החדשות הטובות הן שאפשר לנקות לבד את הפרגולה ולטפל בה. בשורות הבאות תקבלו הנחיות מטעם מומחי ניקיון, רבות המומחים של חברת פרגולות בירושלים. החברה תייעץ לכם על הדרך המתאימה לטיפול בחומר ממנו היא עשויה. כמובן כי ניתן גם להזמין חברות המתמחות בפרגולות לצורך ביצוע תחזוקה שוטפת הן לתשתית הפרגולה והן לתוספות כגון ההצללה.

טיפול בפרגולות מאלומיניום וברזל

בהתאים לאקלים שקיים ברחבי העיר וכיאה לטיפול הדרוש לסוגי חומרים שונים, חברות פרגולות בירושלים לדוגמה, מייצרות פרגולות מאלומיניום ומברזל מגולוון שאינו דורש פעולות תחזוקה מיוחדות למעט ניקוי תקופתי. אלה הם חומרים איכותיים שאינם מחלידים או סופגים רטיבות ובעלי עמידות גבוהה במזג אוויר קשה וכלן מתאימים מאוד לאקלים הירושלמי. בערים השוכנות לאורך מישור החוף ייתכן כי דווקא השילוב בין עץ לפלדה ייתנו מענה טוב יותר לאתגרי מזג האוויר.

פעולת הניקוי להסרת האבק והלכלוך היא בעזרת גרניק שיכול לשטוף היטב את הפרגולה מכל צדדיה ולהחזיר לה את המראה הנקי באמצעות שימוש בנפח מים קטן מאוד ולחץ אוויר. כך תבטיחו כי לא תפגעו בחומרים המרכיבים את הפרגולה. כמובן כי כדאי לשאול את המתקין אילו עוד חומרים יכולים לסייע במלאכת הניקיון ולעבוד אך ורק על פי הוראות היצרן.

לכתמים חזקים יותר שלא ניתנים להסרה בשטיפה כדאי להשתמש באמצעי שפשוף עדינים עם מעט חומר שמותאם לאלומיניום או לברזל מגולוון.

להשלמת המראה וחידוש מראה הפרגולה אפשר להשתמש בחומרי הברקה מותאמים. על מנת לעשות זאת בזהירות יש לערוך בדיקה מקדימה באזור נסתר להשפעת חומר ההברקה על המתכת לפני השימוש.

טיפול בפרגולות עץ

פרגולות עץ מיוצרות מעצים אשר עוברים תהליך מיוחד של חיטוי והם עמידים בפני ריקבון ומזיקים. העץ עובר תהליך צביעה מיוחד ומקבל שכבת הגנה. למרות זאת עם הזמן צריך לחדש את ההגנה על העץ ולנקות את הפרגולה כדי שתישמר לאורך זמן. רובן המכריע של הפרגולות בישראל עשויות מעץ אורן.

לפני תהליך הניקוי, בדקו היטב את חלקי הפרגולה, יתכן שחלקם נפגעו ממזג האוויר והם זקוקים להחלפה. פנו לחברת הפרגולות, שייצרה והתקינה עבורכם את הפרגולה, להחלפת החלקים. יתכן שהתיקון וההחלפה נמצאים במסגרת האחריות על הפרגולה.

תהליך הניקוי של פרגולת עץ מתחיל בניגוב אבק מחלקי הפרגולה. עשו שימוש במטלית לחה לניגוב האבק ולצורך שפשוף כתמים השתמשו בספוג רך או במברשת רכה עם סבון עדין שמתאים לניקוי העץ. המנעו מאמצעים שיחרצו בעץ ויקלקלו את שכבת ההגנה שלו. העץ זקוק לטיפול נגד חרקים ומזיקים ולצביעה חוזרת כד ששכבת ההגנה תקבל חיזוק.

שירותי ניקיון מקצועיים

טיפול בפרגולה הוא עבודה מאומצת, במיוחד אם הפרגולה גדולת ממדים ולא טופלה זמן רב. במקרה כזה כדאי לשקול קבלת שירותי ניקיון לפרגולה מחברה מקצועית בעלת ניסיון בסוג כזה של עבודה. חברת ניקיון מומלצת תגיע עם ציוד מתאים כמו מכונת קיטור או מכונה לניקוי בלחץ מים ועם החומרים המתאימים לחידוש ולצביעת הפרגולה.

לסיכום, כדי שהפרגולה תקבל את טיפולי התחזוקה הטובים ביותר חשוב להתאים את אופן פעולת הניקוי ואת סוג חומרי הניקוי לחומר ממנו מיוצרת הפרגולה. כמו כן, מומלצת פעולת ניקוי עדינה לשמירה על חלקי הפרגולה ואולי לשקול סיוע של שירותי ניקיון מקצועיים.
זכרו כי השקעה נבונה בפרגולה איכותית יחד עם תחזוקה שוטפת וניקיון יסודי יאריכו את חיי החומר וישוו לפרגולה שלכם מראה יוקרתי יותר ואורך חיי חומר ארוכים יותר.

מאמר קודם
מאמר הבא
Call Now Button דילוג לתוכן